Zavojte nám Napište nám
Logo Firepos
Přihlásit
  • ÚVOD
  • O NÁS
  • POKLADNY
  • O SYSTÉMU
  • REFERENCE
  • KE STAŽENÍ
  • VÍCE O EET
  • KONTAKT
  • +420 222 531 101
  • info@hotpc.cz
přihlásit
  • +420 222 531 101
  • info@hotpc.cz
  • přihlásit

více o eet

Zodpovíme vám základní otázky a pomůžeme začít s EET bez zbytečných starostí.

ZÁKLADNÍ INFORMACE O ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB

Zákon o EET ukládá obchodníkům povinnost, evidovat všechny tržby placené v hotovosti, směnkou nebo šekem. Za každou platbu musí obchodník vydat účtenku s unikátním kódem, který vygeneruje Finanční správa. Účtenky je možné tisknout nebo odeslat e-mailem. Kontrolu nad plněním zákona vykonává Finanční správa a také Celní správa. Ročně vykonají několik desítek tisíc kontrol. Pokuta za nedodržení může být udělena až do 5 000 000 Kč.

Spuštění EET bylo naplánováno na 4 fáze. V první fázi (rok 2016) začalo platit pro ubytovací a stravovací služby. Ve fázi druhé to byl maloobchod a velkoobchod. Od 1. Května 2020 odstartovala současně 3. i 4. fáze a týká se například svobodných povolání, dopravy, zemědělství, řemesel a výrobních činností. S příchodem koronavirové krize byla povinnost elektronická evidence tržeb pro všechny subjekty pozastavena.

Novela zákona o elektronické evidenci tržeb z 30. Června 2020 prodloužila odklad EET až do konce roku 2020. Povinnost evidovat tržby tak vzniká subjektům, bez ohledu na to, do které fáze evidence tržeb spadají, k datu 1. ledna 2021.

I přes provedený odklad je systém EET v současné době plně funkční. Poplatníci mohou na dobrovolné bázi tržby stále evidovat a nečekat tak až na 1. ledna 2021, kdy povinnost evidence znovu vzniká.

Jak mohu tržby pohodlně snadno editovat?

Běžný online režim - nejjednodušší řešení, kdy pokladna odešle datovou zprávu do systému finanční správy a ta okamžitě vygeneruje kód, který se objeví na účtence. Potřebujete pouze připojení k internetu a pokladní systém podporující EET.

Zjednodušený offline režim - funguje stejně jako běžný online režim, ale data se nemusí odesílat hned. Tržby se musí zaevidovat do 5 dnů od uskutečnění. Hodí se tedy tam, kde nemáte internetové připojení. O zjednodušený režim si musíte požádat na finanční správě, ta žádost posoudí a do 15 dnů pošle rozhodnutí.

Zvláštní papírový režim - režim ke kterému nepotřebujete pokladní zařízení ani internetové připojení je tím nejkomplikovanějším. Postupně vydáváte papírové účtenky (vždy tu s nejnižším číslem z bloku), stejnopis uchováváte do uplynutí lhůty pro stanovení daně z příjmů a každé čtvrtletí podáváte správci daně oznámení o tžbách. Papírový režim vám opět musí povolit finanční správa a to pouze pokud nejste plátci DPH, nemáte více než 2 zaměstnance a vaše tržby nepřesahují 600 000 Kč ročně.

Jak začít evidovat v online i offline režimu?

V první řadě je nutné, pořídit si vhodný pokladní systém, který bude EET certifikáty podporovat. S jeho výběrem Vám rádi pomůžeme.

Dále je nutné zažádat finanční správu o přidělení autorizačních údajů díky kterým budete generovat jednotlivé certifikáty. To můžete udělat osobně na kterémkoliv finančním úřadě, nebo elektronicky na Daňovém portálu, za pomoci přihlašovacích údajů z vaší datové schránky.

Pomocí autorizačních údajů se přihlásíte do aplikace EET přístupné přes Daňový portál a zaregistrujete své provozovny. Následně už můžete vygenerovat certifikát, kterými systém identifikuje podnikatele, který mu tržbu k zaevidování zasílá. Certifikát můžete mít dohromady pro všechna svá pokladní zařízení, ale také samostatně pro jednotlivé provozovny nebo přímo jednotlivé pokladny.

Na závěr musíte na viditelném místě v provozovně označit, v jakém režimu tržby evidujete.

Informace byly čerpány z webu Finanční správy etrzby.cz

POTŘEBUJETE PORADIT?
NAPIŠTE NÁM!

Můžete nám také zavolat na +420 222 531 101 a poradit se přímo s jedním z našich specialistů.

*Všechny položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit pro správné odeslání kontaktního formuláře.
  • adresa
  • logo Firepos
  • logo Pexeso logo Awis
  • HotPC s. r. o.
  • Mendíků 9, 140 00 Praha 4
  • T: +420 222 531 101
  • E: obchod@hotpc.cz
  • pobočky
  • Praha
  • Mendíků 9, 140 00 Praha 4
  • T: +420 222 531 101
  • E: obchod@hotpc.cz
  • Brno
  • Špitálka 122/33, 602 00 Brno
  • T: +420 602 681 818
  • E: obchod@hotpc.cz
  • pokladní systémy
  • Kadeřnictví
  • Služby a Řemesla
  • Lékaři
  • Ostatní
  • ostatní
  • Reklamace
  • Technická podpora
  • Obchodní podmínky
  • Ke stažení
Copyright © 2021 HotPC s. r. o. Všechna práva vyhrazena.